Hoe graag ik de wereld wil ontdekken

zanzibar-emma-010

Ik ben het soort meisje die heel erg avonturistisch is. Als ik op reis ben, zit ik het liefst zo weinig mogelijk stil. Begrijp me niet verkeerd, ik kan ook héél erg genieten van een dagje aan het strand. Maar als ik mag kiezen tussen gaan duiken of aan de zee liggen, dan is de keuze snel gemaakt.

In 2012, toen ik 14 was, ben ik naar Zanzibar op reis geweest. Het was een van de mooiste reizen van mijn leven. Een heel andere cultuur dan hier, de mensen zijn er sneller tevreden met wat ze hebben en ontvangen je met open armen. Ook de natuur is daar helemaal anders dan hier. Het hele jaar door gaat de temperatuur er niet onder de 30°C. Verder zijn er ook prachtige stranden, adembenemende koraalriffen en hoe kan het ook anders, hoge palmbomen. Als ik de kans had om er terug naar toe te gaan, dan deed ik het meteen.

Maar goed, to the point. Ik wil opnieuw naar een exotische bestemming op reis. Denk aan: Curaçao, Dominicaanse Republiek, Kaapverdië ect. Het zijn allemaal, net zoals Zanzibar, prachtige (ei)landen met hele mooie stranden.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou heel erg veel van landen zoals Frankrijk, Spanje of Italië. Ook daar zijn er verborgen schatten en kan ik me er rot amuseren. Maar je zal er nooit, elke maand, 30°C hebben. Je hebt zelfs de kans om er twee weken op reis te gaan en een week in de regen te zitten. De palmbomen, ja, ook die heb ik in Frankrijk nog maar een paar keer gezien. Hoewel ik nog lang niet alles van Europa gezien heb, spreken exotische bestemmingen mij véél meer aan.

Schermafbeelding 2016-12-03 om 14.57.59.png

Helaas zijn er enkele nadelen aan deze verre landen. Allereerst de reistijd. In veel van de gevallen ben je minimum 6 uur vliegtijd onderweg, soms zelfs veel langer. Voor mij maakt dit niet zoveel uit, ik slaap lekker veel ;-). Maar voor mijn reisgenoten (lees: ouders, familie, vrienden), wel. Zij vliegen niet graag, 2 uur is al genoeg.

Een bijkomend nadeel is dat dit heel erg dure reizen zijn. Je bent minimum 1000 euro per man kwijt voor 8 dagen all inclusive, zonder dat je de uitstapjes buiten je hotel er bijrekent. Een duur grapje dus. (Een verblijfplaats kost eigenlijk niet zoveel, de vliegtickets daarentegen wél).

Schermafbeelding 2016-12-03 om 14.53.44.png

Maar jongens, als je de foto’s ziet, dan is dat het toch allemaal waard? Dan maakt dit allemaal niet meer uit. Op deze pagina van TUI.nl vind je goedkope last minutes, waar je voor 500-600 euro (nog steeds een pak geld), naar een exotische bestemming kan reizen. En lieve mensen, misschien ga ik deed ook doen. Misschien ga ik mijn kleine droom waarmaken, en kiezen voor een reis die ik al zo lang wil doen.

Follow

Geef een reactie

