Mijn verhaal

Hallo iedereen. Ik weet niet goed hoe ik dit bericht moet starten, ik vind het een beetje onwennig. Maar ik ga het toch doen. Ik ga jullie mijn verhaal vertellen. Waarom ik deze blog ben gestart.

Ik was al een tijdje misselijk. Je weet wel, het gevoel alsof je griep gaat krijgen. Mijn ouders waren op reis en ik belde elke dag met mama, elke dag voelde ik me een beetje slechter. Na een paar weken begon ik te braken, zonder enige reden. Als ik wakker werd, moest ik 5 minuten later braken, zonder dat ik iets gegeten had.

De dokter dacht eerste dat het te maken had met mijn evenwichtsorganen, die in je oren zitten. Daar zitten kristalletjes in die meeschuiven met elke beweging die je maakt. Bij mij zouden deze overhoop liggen. Maar dat verklaarde de aanhoudende ‘druk’ die ik voelde in mijn hoofd niet.

Ik moest maar wat antidepressiva pilletjes nemen, want volgens de dokter lag daar het probleem. Ik was blijkbaar niet de enige met deze symptomen. Maar ik vond dit niet kunnen. Ik voelde me prima, op mijn symptomen na dan. Ik was helemaal niet depressief, of depressieve gedachten.

De uiteindelijke diagnose is pas gesteld op 16 november 2015. Toen heb ik te horen gekregen dat ik kanker heb. Hersenkanker. Voor mij was dit een enorme klap, ik was 17 en ik kon de wereld aan. En dan opeens, uit het niets, lijkt het alsof de wereld van onder je voeten wegschuift.

Twee dagen later, 18 november, werd ik geopereerd. Een operatie van zo’n 6uur. Ondertussen heb ik al bestralingen gehad en momenteel ben ik bezig met chemo voor een jaar. Van april 2015 tot april 2016. Het is al een zwaar jaar geweest, maar ook een jaar waar ik veel van geleerd heb. Er zijn heel erg veel vooroordelen geweest en roddels. Roddels waarin werd gezegd dat ik niet ziek was, dat het allemaal maar was voor de aandacht. Je kon het zo gek niet bedenken, of het werd gezegd.

In de tijd dat ik ziek was/ben, heb ik heel erg veel blogs gelezen van anderen, veel filmpjes gekeken op Youtube. Doordat ik amper energie had, kon ik niet veel fysieks doen. Daarom hield ik me maar bezig met het volgen van anderen. Omdat ik het altijd heel erg boeiend heb gevonden hoe anderen je berichten lezen of je filmpjes bekijken, heb ik besloten om dit zelf ook te doen.

Ik doe dit dus voor mezelf. Gewoon, omdat ik het leuk vind. En omdat ik zo een uitlaatklep heb.

2 gedachten over “Mijn verhaal

Geef een reactie

